H1N1 Gribi ve Tedavisi



Kış aylarının yaklaşmasıyla soğuk algınlığı hastalıkları vs. ortaya çıkmaya başladı. Özellikle mevsimsel gripten daha ağır olan H1N1 virüsü aramızda dolaşıyor. Peki ya önlemlerini aldınız mı?

Öncelikle C vitaminini vücudunuzdan eksik etmemeniz gerekir. Bunun yanı sıra kendinizi çok yormamanız ve kendinizi iyi korumanız önerilmektedir. Nasıl koruyabilirsiniz? Ellerinizi sık sık yıkayarak ,vitaminlerinizi alarak,en azından hafif bir boğaz kaşıntısı duyduğunuzda soğuk algınlığı ilacı alarak ve gargara yaparak bu gripten korunabilirisiniz.



Benim annem de H1N1 virüsüne yakalananlardan. Tabii biz önlemini almamıştık :) Yüksek ateş ile kendini belli etmekte arkadaşlar. 38,2 ye kadar yükselmişti annemin ateşi. Ben hastahaneye götürmedim kendisini. Sürekli ıhlamur kaynattım ter attırdım vücuttan böylelikle ateşide düştü. Ardından sürekli çorba yaptım c vitamini yaptım tek kullanımlık mendiller verdim. Çünkü ilerleyen zamanlarda ateş düşüyor ama nezleye yakalanıyorsunuz. Ellerini yatarken bile sık sık yıkadım . Soğuk su ile bezi ıslatıp vücudundaki ateşi düşürmeye çabaladım ve olduda. Sürekli ateşi kontrol altında tutmaya çalıştım. Ateş bir yükseldi bir indi. Dediğim gibi yatmak dinlenmek çok önemli. Ateş düştü diye ayaklanmak yok. Duş almak yok. Annem yaptı tekrar ateşi yükseldi. Birde yorgunluk halsizlik oluyor vücutta ve sürekli uyku hali. Bu durumlarda tarhana çorbası,tavuk suyu,c vitamini,ıhlamur,nane limon ve en önemlisi ilaçlarını verdim. İlaç olarak bilindiği gibi ben benicali kullanmıstım. Ağrı kesici olarak ise majezik kullandım. Birde Cec 500 mg ve öksürük şurubu verdim. Tabi siz bunları doktorunuza danışarak alırsanız daha mantıklı olur ama her doktor inanın aynı ilaçları yazıyor. İleriki günlerde vücut kendini toparlıyor ve gripte geçiyor. Son günlere yakın bu grip kendini ishalle dışarı atıyor.Devamında da öksürük oluyor. Öksürüğü pek kafanıza takmayın. Zaten ozaman geçmiş oluyor hastalıktan kurtulmuş oluyorsunuz ayaklanıyorsunuz ama siz yine de öksürük şurubunu ihmal etmeyin ve bitki çaylarını muhakkak verin ki göğüsü yumuşasın. Göğüse de bir bez ısıtıp koyarsanız kendisini toparlar. Şuan üzerinden yaklaşık 10 gün geçti ve annem toparlandı :) Allah'a şükür hiç birşeyi yok. H1N1 olduğunu nereden mi anladık ? Doktora belirtileri söylediğimizde kendisi dedi ve iyi toparlandığımızı söyledi :)

Dediğim gibi kendiniz kendinizi korumadıktan sonra kimsenin yapacak birşeyi yok. Hastahane hastahane dolaşmanında bir lüzumu yok. Eğer ateş 40 dereceye çıkmadıktan sonra korkmayın derim. Öncesinde ise lütfen sağlığınıza dikkat edin. Bu kış aylarını atlattıktan sonra gerisi önemli değil :)

Herkese bol sağlıklı ,huzurlu, mutlu ,günler dilerim arkadaşlar.

0 yorum:

Yorum Gönder