Pirinç Böceklenmesi



Dün pilav yapmak için elimi kavanoza uzattım. Bir de ne göreyim daha skt si geçmemiş pirinçlerim kapalı kabın içinde böceklenmiş. Kurt ta değil. Böyle kanatlı böcekler ve hepsi ölüydü. İnternetten kısa bir araştırma yaptım. Yiyen var yemeyen var. Defne yaprağı önerenler çoğunlukta.
Kavanozun içerisine tuz da koyabilirsiniz böceklenmeyi önlemek adına. Genellikle sıcak iklimden kaynaklandığından buz dolabında saklanması gerekmektedir. Kavanoz harici çuval dikip içinde saklayan da mevcut. Ben henüz birşey yapmadım bununla ilgili. Hala zihnimde ama işleve henüz geçemedim. Ne yapabileceğimi bende bilmiyorum açıkçası. Annem de Antalyada yaşıyor fakat onn pirinçlerinde herhangi birşey yok. Belki de pirincin kalitesinden kaynaklanıyordur. Peki ben ne mi yaptım. Böcekleri ayıkladım kaynar tuzlu suyun içinde yarım saat bir saat arası beklettim. Tekrar bir ayıklama işlemi daha yaptıktan sonra iyice yıkayıp pişirdim. 

Bu şekilde yapıp yiyenler de yok değil. Üstelik hala yaşıyorlar :)

0 yorum:

Yorum Gönder